Monday 26 September 2016

3 Tip Untuk Anda Selesa Masa Renovate Rumah


Bila kerja-kerja renovate rumah anda dah start anda mungkin akan rasa tak selesa. So, saya nak share kepada anda beberapa tip untuk anda selesa masa proses renovate rumah anda.
.
1. Cari tempat yang sesuai untuk pindahkan barang-barang anda (spt. stor, garaj, dll). Kalau anda tak ada tempat yang sesuai, anda boleh sewa satu tempat (stor atau kabin) untuk letak barang-barang anda buat sementara waktu.
.
2. Untuk renovation dapur anda perlu sediakan dapur mini untuk keselesaan anda, tak adalah hari-hari anda perlu makan luar shj. atau delivery. Cukup sekadar pembakar roti, microwave, periuk nasi untuk anda sediakan makanan yang ringan.
.
3. Pastikan anda remind kontraktor untuk selalu membersihkan kawasan kerja mereka lepas kerja supaya anda dapat kawal kotoran (debu dan sampah-sarap). Selalunya, kontraktor yang bagus akan sentiasa membersihkan kawasan kerja mereka, so, anda tak perlu risau.
.
Berikut adalah tip-tip yang saya nak kongsikan kepada anda. Semoga, ia dapat membantu anda dan rakan-rakan. In Sha Allah.
Share:

0 comments:

Post a Comment