Wednesday 5 October 2016

4 Perkara Perlu Tahu Sebelum Pasang Kepala Paip

Ada beberapa perkara anda perlu tahu sebelum pasang kepala paip singki. Antaranya. 

1. Ikut kegunaan anda sama ada nak basuh pinggan, mangkuk, periuk atau sekadar basuh tangan shj. Kalau nak lebih selesa, saya cadang anda pasang paip lebih panjang dan boleh pusing kanan dan kiri (atau sekarang ni ada jenis yang pakai fleksibel nose). 

2. Untuk customer saya, anda boleh matchkan jenis kepala paip anda dengan design counter top dapur anda. Biasa saya suggest pakai jenis bronze, chrome atau stainless steel (ikut budget mereka). 

3. Bagi anda yang pasang filter air dekat kepala paip, boleh pakai kepala paip khas untuk sambung filter anda. 

4. Ada dua jenis pemasangan kepala paip. Top-mount dan bottom-mount. Top-mount adalah jenis pemasangan nut daripada atas counter top. Bottom-mount pula adalah jenis pemasangan nut daripada bawah counter top. Biasa saya suggest customer saya pasang nut atas dan bawah supaya susah nak loose. 

Lastly, semoga ilmu yang saya share ni sedikit sebanyak bantu anda dan rakan-rakan buat pilihan. Inshaallah boleh sampaikan kepada yang lain-lain.
Share: